خلاقیت در حال حرکت- مسیری به سو‌ی شهرت برای فارغ التحصیلان مستعد لیم کوک وینگ

  • By Mathew Morais
  • 30 July 2011
Creativity in motion

دیانا از اسلواکی سراسر وقار و فریبندگی است همانطور که او تعجب و شگفتی حظار و تماشاچیان را در مجموعه خرید بنگسار جایی که نمایش مٔد لباس امسال در آن برگزار شد را برانگیخت.

این تنها آموزشگاهی است که خلاقیت هر روز در محیط دانشگاه توسط دانشجویان از طریق روشهای آموزشی مهیج که بهترینها را برای آنها مهیا می‌سازد جشن گرفته میشود،بودن در این محیط علمی‌ فعالیت هایی علاوه بر کارهای کلاسی را دنبال می‌کند از جمله این فعالیتها مراسم اخیر جنبش خلاقیت مد لباس فانتزی در قلب بازار شیک بنگسر است.

همانطور که پیش بینی‌ میشد بعد از ظهر سرشار از هیجان بود بخصوص زمانی‌ که مدلها در بهترین لباس خود می درخشیدند. از جمله مدعوین برجسته این مراسم مد لباس Gillian Hung رییس MODA ،Thanujaدختر شایسته مالزی و نویسنده و بلاگر مشهور KeeHuaChee در میان سایر افراد نامدار بودند.

فضای بعد از ظهر با گروه ام سی Jonah Sithole از زیمباوه، Malaz (انگلیس) و Vickie Edwards از کانادا مملو از هیجان شد.آنها جمعیت را با اشتیاق و حرفه‌ای گری کاملا سرگرم کردند.

رایحه بین‌المللی

این نمایش مد لباس متعلق به گروهی از فارغ‌التحصیلان مستعد دانشگاه لیم کوک وینگ است، دانشجویان فعلی‌ و فارغ‌التحصیلان بی‌ وقفه بهترین تلاش خود را برای تضمین نمایش مد لباس امسال انجام دادند، که با تشویق بی‌وقفه جمعّیت اکثرا جوان و همچنین خریداران کنجکاو داوری میشد.

با اطمینان همه آن چیزی که مثل ساعت دقیق پیش رفت یک تیم ۲۵ نفری از هفت کشور جهان و حدود ۴۰ مدل از ۳۰ کشور مختلف در کنار هم بود که به جنبش خلاقانه رنگ و بوی بین‌المللی بخشیدند و این حقیقتاً سبک و اجرای لیم کوک وینگ بود.

جشن نوآوری

جنبش نوآوری رخدادیست که سالانه به میزبانی لیم کوک وینگ و گویندگی Malaz و Jonah Sithole از برنامه رادیوی جادوی لیم کوک وینگ روی موج Hits.fm.پخش شد.

در دانشگاه فن آوری خلاقانه لیم کوک وینگ،دانشجویان تشویق میشوند تا به طور شخصی‌ در برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های دانشگاه سهیم شوند تا بتوانند افکار خلاق خود را رها سازند و از این طریق استعداد و مهارت خود را کشف نمایند؛ این یک فرایند یادگیری است که قسمت عظیمی‌ از خط مشی نوین این دانشگاه که ساختن اعتماد به نفس و روح کارآفرینی است را تشکیل میدهد.

شایسته همچون مدلهای حرفه‌ای

مد فانتزی موقعیت شگفت انگیزی برای فرهنگ‌های قدیمی و سنتی‌ بود، از جمله آنها ساری هندی، رهبران قبایل مغولی، بافتنی‌های مالایی و طبل‌های آفریقائی تصویر بدیع تازه‌ای بود که به مدت سه ساعت متوالی‌ به این مرکز خرید آورده شد.

این نمایش مد خلاق با مشارکت و نظم قسمتهای مختلف دانشگاه مانند طراحی مو،ارتباطات، رسانه، مولتی‌ مدیا، صدا و موزیک، روابط عمومی‌ و مدیریت رویداد بود، نتیجه نهایی که مبیّن زیبایی و برازندگی نمایش مد لباس بود فوق‌العاده و در عین حال مفرح بود.

موضوعات جالب

روی هم رفته بیش از ۳۰ دست لباس مجلل توسط زنان و مردان خوش سلیقه به نمایش درآمدند که شامل Randy Tribal Shaman طراحی شده توسط DulguunPurevjavاز مغولستان نیز بود.

Lee JiHeeاز کره ابداع عبوس اما با شکوه خود را معرفی‌ کرد، نقاشی اندوهناک هنگامیکه طرح عروسی‌ مالائی NikAmaninaLiyanaسوت و فریاد شادی تماشاچیان را به همراه داشت.

می‌بینید که با ساری سنتی‌ هندی چه کرده اند؟ خوب وقتی‌ که خلاقیت و نوآوری در شما قرار داده شود بدون شک این نتیجه را هم در بر خواهد داشت. در اینجا طراح لباس و مدل هر دو از نمایش آنچه که ساخته اند خشنودند.

معاون ریاست دانشگاه، Tiffanee Marie Lim، که این نمایش مد لباس را مدیریت کرد، گفت خلاقیتی که در پیشرفت این مجموعه به کار گرفته شده است شبیه همان نمونه خلاقیتی است که در قسمتهای مختلف دانشگاه لیم کوک وینگ اجرا میشود.

" از چیزها و جاهای مختلفی‌ می‌توان الهام گرفت. بعضی‌ وقت‌ها این فقط حرکت یک موجود زنده زیبا یا یک صدای مبهم است که باعث جرقه زدن فکر میشود. اما این همیشه از چگونگی احساس تو زمانی‌ که میبینی‌ چه چیزهای زیبائی در این دنیا وجود دارد ناشی‌ میشود، و اینکه این الهام چگونه تو را فرا می‌گیرد تا کار بهتری انجام دهی‌. این الهام است که با اشتیاق و علاقه زیاد همراه شده و به خلاقیت می‌‌انجامد."

دانشگاه بین‌المللی

روحیه نوآوری در تمام شعب لیم کوک وینگ که در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا گسترش یافته به وضوح قابل مشاهده است، و تفاوتی‌ ندارد در کجا تحصیل میکنند ،دانشجویان لیم کوک وینگ با اشتیاق و علاقه شدید به سو‌ی پیگیری اهداف خود سوق داده میشوند.

این باعث افتخار دانشگاه چند ملیتی است که اجازه میدهد دانشجویان بومی و بین‌المللی با هم در تماس باشند، همکاری کنند، و موانع را ازبین ببرند تا پلی به سوی دوستی‌، معلومات و درک سراسری بسازند.

لیم کوک وینگ تنها دانشگاه محلی است که آموزش و پرورش مالزی را جهانی‌ کرده است؛ امروزه این دانشگاه دوازده شعبه با بیش از ۳۰،۰۰۰ دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان را در خود جای داده است.

جنبش خلاقیت سال آینده موفقیت دیگری در زمینه مد لباس است که انتظار میرود به روی صحنه رود. تا آن زمان اینجا محلیست برای همه کسانیکه این خلاقیت در حال حرکت رابه بهترین نمایش مد لباس امسال تبدیل کردند.