دانشجویان لیم کوک وینگ با برنامه‌های خلاق تلفن همراه در نشست برنامه‌های نوکیا در سنگاپور

  • By Mathew Morais
  • 13 July 2011
Limkokwing wins an Outstanding Stand Award at Postgraduate Asia Education Fair

تیم دانشجویان لیم کوک وینگ به نمایندگی از دانشگاه لیم کوک وینگ در نمایشگاه سنگاپور حضور یافتند، آنها برنامه‌های خلاق فراوانی را به نمایش گذاشتند که از میان آنها میتوان Maths Frenzy و Otokhanta را نام برد.

نوکیا این فرصت استثنایی را به دانش جویان لیم کوک وینگ داد تا برنامه‌های کاربردی مربوط به موبایل را که طراحی کرده بودند در نمایشگاه ارتباطات نوکیا که از تاریخ ۲۱ ژوئن تا ۲۴ جولای در سنگاپور برگزار شده بود به نمایش بگذارند.

۴ دانشجو و ۳ تن‌ از اساتید دانشکده فن آوری اطلاعات و ارتباطات و دانشکده خلاقیت مولتی مدیا به نمایندگی از دانشگاه لیم کوک وینگ در این سفر شرکت داشتند و آنها یکی‌ از تنها ۱۰ گروهی بودند که برنامه‌های خود را به کمیته قضاوت نوکیا ارائه دادند.

نحوه ارائه، خلاقیت و قوه ابتکار این دانشجویان به گونه‌ای بود که کمیته قضاوت نوکیا به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

ایده خلاقانه

یکی‌ از برنامه‌های کاربردی، Maths Frenzy, که به وسیله Edwin و Herry طراحی شده بود، یک برنامه بازی ریاضی‌ برای پیشرفت قدرت فکر کردن و مهارت‌های دلیل آوری در قالب پرسش، جمع، تفریق، ضرب و تقسیم برای کودکان بود.

تا امروز این برنامه در حدود ۵۰،۰۰۰ دانلود داشته است که این مهم نمایانگر قدرت برنامه می‌باشد.

غرفه لیم کوک وینگ پذیرای جریان مداومی از بازدید کنندگان علاقه مند به IT بود. دانشگاه برای دانشجویان خلاق راه را باز می‌کند که بتوانند ایده‌های جدیدشان را برای خلق دوباره صنعت ارائه نمایند.

یکی‌ دیگر از برنامه‌های کاربردی که در این نمایشگاه ارائه شد Otokohanta بود که توسط Yang و با همکاری دانشکده او طراحی شده بود و تا این تاریخ بیش از ۱۲۰،۰۰۰ دانلود دارد، این بازی که یک تیراندازی ساده می‌باشد دارای ۵ مرحله و هر مرحله دارای شخصیتها و پیشینه‌های هیجان انگیز می‌باشد.

برنامه‌های هوشمند و سود آور کاربردی:

دیگر برنامه کاربردی جالب، Smartkids, برای بچه‌های زیر ۵ سال است. این برنامه کاربردی توسط Rebecca و Kevin Ragui طراحی شده است و در واقع یک برنامه برای ریاضیات، الفبا، شکل‌ها و رنگها می‌باشد که برای آموزش کودکان می‌باشد.

جذابیت این برنامه به دلیل قابل استفاده بودن آن در فراهم کردن خدماتی چون KL LRT, که در واقعی کمک به فراهم کردن جدول زمانی‌ حرکت‌ها و قیمت بلیط‌ها در کنار محاسبه زمان سفر برایِ آرامش و رفاه حال مسافران می‌کند، می‌باشد.

دیگر برنامه‌های کاربردی هوشمند شامل: قرنیه مرکز چشم هوشمند، ویتامین ویجت، زبان مالزی ۱، موبیکار، قبله و زمان سریع.

دعوت خاص

در انتخاب این دانشجویان، نوکیا دید کاملی از خلاقیت دانش جویان لیم کوک وینگ داشته است. نوکیا معتقد است که "این فرصت‌ها برای دانشجویان به ندرت اتفاق می‌افتد. و ما به ندرت به دانشجویان اجازه معرفی‌ محصولاتشان را در نمایشگاه‌های خود میدهیم."

اخیرا دانشگاه لیم کوک وینگ تفاهم نامه‌ای برای توسعه سیستم عامل تلفن همراه و آموزش کارکنان و دانشجویان با شرکت نوکیا امضا کرده است.

طبق این قرارداد، نوکیا ۱۵،۰۰۰ دلار (Rm ۴۸،۰۰۰) برای کمک به دانشگاه لیم کوک وینگ در زمینه پیشرفت نرم افزارهای ویدجتی که در نمایشگاه ۲۰۱۱ نوکیا معرفی‌ شده بود کمک نقدی کرد.

آزادی خلاق

معاون رئیس دانشگاه لیم کوک وینگ، آقای فجورا محمد کمال، نسبت به روابط بین لیم کوک وینگ و نوکیا ابراز خوشبینی کردند و فرمودند:

" ما به دنبال فراهم کردن زمینه مناسب برای دانشجویان خلاق هستیم و این قرارداد با نوکیا به صورت سکویی برای پرش آنها به سوی پیشرفت در تکنولوژی خواهد بود."